Křest galerijní tramvaje zahájil Dopravní nostalgii v Brně
6/6/2008
6. 6. 2008 18.00
Brno, náměstí Svobody – Tramvaj jako každá jiná, řekl by si náhodný kolemjdoucí, pokud by se dnes procházel po brněnském náměstí Svobody. Nebo šalina, jak se říká v Brně. Ale červená tramvaj, která stála uprostřed náměstí, byla něčím zvláštní. Byla to galerijní tramvaj, která zahájila oblíbené projížďky dopravními vozy, jež v současnosti ve městě nelze běžně zahlédnout. Lidé, kteří zrovna mířili do Medlánek nebo se chtěli jen tak projet a podívat se, jak to vypadá v Technologickém parku, který funguje již půl století, se nechali pozvat a odjeli do míst, odkud vyjíždí parní lokomotiva Caroline.
V následujících dvou dnech čeká Brňany bohatý program s Dopravním podnikem města Brna a Českými drahami. Město Brno patřilo i v minulosti k průkopníkům při zavádění městské hromadné dopravy. V roce 1869 začala jezdit v Brně (po Londýnu a Budapešti) koněspřežná dráha, o něco později pak parní a elektrické tramvaje. V technickém muzeu v Brně zaměřeném také na historii městské hromadné dopravy je téměř ucelená vývojová řada vozidel, navíc převážně provozuschopných. „Cílem našeho festivalu je předvádět domácím i zahraničním návštěvníkům výjimečnosti. Mezi ně určitě patří technická historie. A tak už od počátku festivalu zábavy brázdí ulice Brna dnes unikátní technické skvosty při Dopravní nostalgii. Vlastní provoz pak přispívá k udržení provozuschopnosti muzejních exponátů,“ uvedl generální ředitel společnosti Snip & Co a producent festivalu Ignis Brunensis Jiří Morávek.
Dopravní nostalgie se letos koná po jedenácté, přestože akce s historickými vozidly městské hromadné dopravy i železničních souprav se v Brně konaly už dříve. „Doposud byly všechny ročníky velmi úspěšné a určitě dopravní prababičky a pradědečkové potěšili v ulicích Brna i v jeho okolí mnoho příznivců i nahodilých diváků,“ zhodnotil minulé ročníky Jiří Morávek.
Brno, náměstí Svobody – Tramvaj jako každá jiná, řekl by si náhodný kolemjdoucí, pokud by se dnes procházel po brněnském náměstí Svobody. Nebo šalina, jak se říká v Brně. Ale červená tramvaj, která stála uprostřed náměstí, byla něčím zvláštní. Byla to galerijní tramvaj, která zahájila oblíbené projížďky dopravními vozy, jež v současnosti ve městě nelze běžně zahlédnout. Lidé, kteří zrovna mířili do Medlánek nebo se chtěli jen tak projet a podívat se, jak to vypadá v Technologickém parku, který funguje již půl století, se nechali pozvat a odjeli do míst, odkud vyjíždí parní lokomotiva Caroline.
V následujících dvou dnech čeká Brňany bohatý program s Dopravním podnikem města Brna a Českými drahami. Město Brno patřilo i v minulosti k průkopníkům při zavádění městské hromadné dopravy. V roce 1869 začala jezdit v Brně (po Londýnu a Budapešti) koněspřežná dráha, o něco později pak parní a elektrické tramvaje. V technickém muzeu v Brně zaměřeném také na historii městské hromadné dopravy je téměř ucelená vývojová řada vozidel, navíc převážně provozuschopných. „Cílem našeho festivalu je předvádět domácím i zahraničním návštěvníkům výjimečnosti. Mezi ně určitě patří technická historie. A tak už od počátku festivalu zábavy brázdí ulice Brna dnes unikátní technické skvosty při Dopravní nostalgii. Vlastní provoz pak přispívá k udržení provozuschopnosti muzejních exponátů,“ uvedl generální ředitel společnosti Snip & Co a producent festivalu Ignis Brunensis Jiří Morávek.
Dopravní nostalgie se letos koná po jedenácté, přestože akce s historickými vozidly městské hromadné dopravy i železničních souprav se v Brně konaly už dříve. „Doposud byly všechny ročníky velmi úspěšné a určitě dopravní prababičky a pradědečkové potěšili v ulicích Brna i v jeho okolí mnoho příznivců i nahodilých diváků,“ zhodnotil minulé ročníky Jiří Morávek.
Zuzana Macháčková, Lenka Kašparová
Autorky jsou studentkami žurnalistiky na FSS MU v Brně
Autorky jsou studentkami žurnalistiky na FSS MU v Brně
Fotogalerie: Filip Laureys (student žurnalistiky na FSS MU v Brně) a Robert Vystrčil